Інклюзивна освіта

Інклюзивна освіта-індивідуальний підхід до кожної дитини

     Актуальність проблеми інклюзивної освіти пов’язана, насамперед, з тим, що число дітей, які потребують корекційного супроводу, неухильно росте. Щоб зробити навчання дітей з особливими освітніми потребами максимально доступним  впроваджено інклюзивне навчання, де діти з особливими освітніми потребами мають змогу відвідувати шкільні та дошкільні заклади.

     У Бершадському закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №3 функціонує ресурсна кімната – це спеціально обладнаний освітній простір, спрямований на гармонійний емоційний, психічний та фізичний розвиток дитини, групи дітей з особливими освітніми потребами: з інтелектуальними порушеннями, затримкою психічного розвитку, порушенням зору, слуху та мовлення, порушенням функції опорно-рухового апарату, розладом спектру аутизму тощо.

Існує потреба у побудові пандусу: подано клопотання голові Бершадської територіальної громади, але дітей, які   відносяться до маломобільних груп населення, у школі на даний час немає.

       Спеціально організований освітній простір  дає змогу кожній дитині реалізувати своє право на освіту, максимально розкрити освітній і особистісний потенціал та подолати бар’єри соціалізації.

       Навчання у ресурсній кімнаті 6-ти учнів Бершадського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №3 базується на індивідуальних потребах кожного учня, має на меті залучення або перехід дитини до звичайного класу, спрямоване на усунення факторів, що перешкоджають навчанню у  звичайному класі. 

Облаштування ресурсної кімнати здійснено згідно наказу Міністерства освіти і науки України № 414 від 23.04.2018 р.

Організація простору в ресурсній кімнаті розділено  на зони: навчально-пізнавальна та побутово-практична.

     Простір побутово-практичної зони обладнаний  умивальником, засобами особистої гігієни, що допомагає дітям здобути і засвоїти навички самообслуговування, які допоможуть їм адаптуватися та інтегруватися у суспільство.

     До навчально-пізнавальної зони відноситься:

  •  робоче місце вчителя,
  •  індивідуальні місця для навчання (парти),
  • місце для групових та індивідуальних занять,
  • сенсорний куток,
  • ігрова зона.

     Робоче місце асистента вчителя обладнане комп’ютером, принтером, планшетами, ламінатором, меблями, допоміжними засобами та матеріалами.

     Індивідуальні місця учнів – навчальні парти, стільці, які регулюються за висотою,   індивідуальною для кожного учня, що  запобігають негативному впливу на опорно-руховий апарат дитини.

Безымянный

     Місце для групових та індивідуальних занять обладнано меблями спеціального призначення, корекційними засобами навчання і спеціальними тренажерами, а також столом і стільцями для групової роботи.

     Сенсорний куток в ресурсній кімнаті створено з метою релаксації і для проведення корекційної роботи логопеда, психолога, що допомагає створити позитивну психологічну і емоційну атмосферу. Використання піскотерапії, обладнання для мозочкової стимуляції, обладнання для сенсорної стимуляції дозволяє зняти психоемоційне напруження, розвивати та вдосконалювати сенсорні, вестибулярні і рухові можливості дітей.

           Ігрова зона – це місце для творчості та ігор. Куток наповнений   наборами для творчості, фарбами, розмальовками, наборами для ліплення, все це слугує чудовим інструментом для розвитку творчого потенціалу, фантазії, уяви, а також розвантаженню нервової системи дитини.

       Ігри у молодшому шкільному віці відіграють важливу роль в формування і розвитку дитини. Обрані іграшки відповідають декільком  основним  критеріям: безпечність, вікова відповідність, активність.

       Підбір дидактичних та розвиваючих іграшок для ресурсної кімнати   здійснювався з урахуванням індивідуальних та особливих освітніх потреб учнів.

Настільні ігри, конструктори, головоломки, мозаїки, шнурівки і соціально-комунікативні іграшки сприяють розвитку дрібної та крупної моторики, координації рухів, логічного мислення, пам’яті, уважності і інтелектуальних можливостей учнів. Адже здобування нових знань, освоєння нових навичок, формування правильних еталонів найкраще   засвоюється дітьми в ігровій формі.

        В ігровій зоні ресурсної кімнати панує невимушена, творча, пізнавально-розважальна атмосфера, в такому середовищі найоптимальніше встановлюються  та налагоджуються зв’язки педагога, асистента вчителя з учнями і дітей між собою. Ігрова діяльність спонукає дітей до комунікації, вчить їх грати в команді, що безумовно має значний вплив на загальний, психічний і емоційний стан учнів, допомагає оволодіти та засвоїти навички спілкування і поведінки в суспільстві.

Спеціалісти, що працюють у ресурсній кімнаті, завжди знаходять індивідуальний підхід до кожної дитини, тим самим пришвидшуючи її розвиток.

   Методичні рекомендації для закладів загальної середньої освіти щодо визначення освітніх труднощів у здобувачів освіти з особливими потребами.

https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2022/01/Metodychni-rekomendatsiyi-dlya-zakladiv-zagalnoyi-serednoyi-osvity-shhodo-vyznachennya-osvitnih-trudnoshhiv-i-rivnya-pidtrymky-v-osvitnomu-protsesi-zakladiv-zagalnoyi-serednoyi-osvity.pdf

IMG-7b91e44fe601f9b7c1324671cd2d60b1-V IMG-ffb6b7e2522c3661daa75bbc523d367e-V изображение_viber_2022-01-27_11-12-02-415 IMG-1fd793f61fc517695abf1368ca2b1ec9-V изображение_viber_2022-01-27_11-12-02-255 изображение_viber_2022-01-27_11-12-02-176 изображение_viber_2022-01-27_11-12-01-940 изображение_viber_2022-01-27_11-12-01-816 изображение_viber_2022-01-27_11-12-00-769 изображение_viber_2022-01-27_11-12-02-794 изображение_viber_2022-01-27_11-12-00-897 IMG-a36c217196a54c3f4632981885217e51-V изображение_viber_2022-01-27_11-12-01-607 IMG-4fafa3d5cd8eb1efb98b317e39923a0d-V изображение_viber_2022-01-27_11-12-01-441 IMG-e4fcaa07e76f7b88432f0773cf63f663-V изображение_viber_2022-01-27_11-12-01-708 IMG-52b9927bd80a8357dd336a86e70e896a-V изображение_viber_2022-01-27_11-12-02-692 изображение_viber_2022-01-27_11-12-02-547