З метою профілактики жорстокості та насилля серед учнів школи практичним психологом Ларисою Анатоліївною МАРШАЛКОВСЬКОЮ було проведено заняття "Профілактика булінгу в освітньому середовищі". Учасники ознайомилися з поняттям «Булінг», його видами та проявами, розвивали навички толерантної поведінки та спілкування, вчилися формувати терпимість до проявів агресії. Учні виконували практичні завдання у групах, обговорювали заняття та ділилися своїми думкам в «скриньці пропозицій».
Булінг (bullying, від анг. bully – хуліган, забіяка, задирака, грубіян, насильник) – це форма психічного насильства у вигляді утиску, дискримінації, цькування, травлі, бойкоту, дезінформації, псування особистих речей, фізичної розправи. Цей термін означає тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного та психічного) з боку дитини або групи до іншої дитини або інших дітей, які не здатні захистити себе в даній ситуації. Булінг – явище глобальне і масове.
Булінг характеризують чотири головні компоненти:
– по-перше: це агресивна і негативна поведінка;
– по-друге: булінг здійснюється систематично;
– по-третє: булінг відбувається у взаємостосунках, учасники яких мають неоднакову владу та фізичні можливості;
– по-четверте: булінгова поведінка є навмисною.