Інклюзивна освіта

  изображение_viber_2023-11-21_11-03-24-076

изображение_viber_2023-11-21_11-03-24-974

изображение_viber_2023-11-21_11-03-23-339

Що таке інклюзія?

Останнім часом в освітньому просторі все частіше можна почути таке словосполучення, як «інклюзивна освіта», або «інклюзивне навчання».

Інклюзія– процес включення всіх громадян в соціумі. І насамперед тих, що мають труднощі у фізичному чи розумовому розвитку. Він передбачає розробку і застосування тих методів, які зможуть дозволити кожній людині рівноправно брати участь суспільному житті.

Інклюзія– це процес реального включення осіб з особливими потребами в активне суспільне життя.

Інклюзивне навчання– це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних, з урахуванням індивідуальних особливостей таких дітей.

Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в закладах освіти за місцем проживання.

Інклюзивна освіта дозволяє:

  • Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти дитини.
  • Приймати всіх дітей без виключення в освітню систему і суспільство.
  • Працювати над досягненням індивідуальної мети, беручи участь в житті громади та їхнього класу.
  • Залучати батьків в процес навчання і життя ліцею.
  • Розвивати культуру поваги і належності до ліцею. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.
  • Створювати дружні стосунки з іншими дітьми
  • Позитивно впливати на заклад освіти, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.

Переваги інклюзивної освіти

для дітей з особливими освітніми потребами:

  • Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей.
  • Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.
  • Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
  • Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей.
  • У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.

для інших дітей:

  • Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей.
  • Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них.
  • Діти вчаться співробітництву.
  • Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

для педагогів та фахівців:

  • Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
  • Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
  • Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей.

Як організовується у ліцеї інклюзивне навчання:

1. На основі висновку ІРЦ пишеться заява батьків щодо організації інклюзивного навчання для дитини з ООП.

Висновок ІРЦ є підставою для створення інклюзивних класів, надання додаткових корекційних послуг дитині в інклюзивному класі, в якому навчається дитина з особливими потребами.

2. Якщо дитині потрібен індивідуальний асистент дитини то таку функцію може виконувати один із батьків або особа, визначена батьками (особа, яка їх замінює) згідно їхній письмовій заяві.

3. Складання індивідуальної програми розвитку.

4. Формування індивідуального навчального плану програми.

Будь яка людина у своєму житті може потребувати підтримки і допомоги. Одним із напрямків діяльності Бершадського ліцею є створення освітнього середовища для соціальної адаптації та гармонійного розвитку дітей з особливими освітніми потребами.

Положення про КППС

https://deponms.carpathia.gov.ua/uploads/posts/2017/serpien/pkmy_15.08.2011_872.pdf

https://mon.gov.ua/ua/npa/deyaki-pitannya-kompleksnoyi-ocinki-rozvitku-ditej-z-osoblivimi-osvitnimi-potrebami

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2541-viii#Text

https://deponms.carpathia.gov.ua/uploads/posts/2017/serpien/609.pdf

https://mon.gov.ua/storage/app/media/inkluzyvne-navchannya/2023/08/04/Lyst.MON-1.11479-23.vid.03.08.2023-1.pdfhttps://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/653/25d/630/65325d630b634556478794.pdf

изображение_viber_2023-10-23_13-40-30-859изображение_viber_2023-10-23_13-40-29-748изображение_viber_2023-10-23_13-40-30-706изображение_viber_2022-01-27_11-12-02-415

изображение_viber_2023-10-24_14-12-49-215   изображение_viber_2022-01-27_11-12-02-255 изображение_viber_2022-01-27_11-12-02-176 изображение_viber_2022-01-27_11-12-01-940 изображение_viber_2022-01-27_11-12-01-816 изображение_viber_2022-01-27_11-12-00-769 изображение_viber_2022-01-27_11-12-02-794 изображение_viber_2022-01-27_11-12-00-897 IMG-a36c217196a54c3f4632981885217e51-V изображение_viber_2022-01-27_11-12-01-607 IMG-4fafa3d5cd8eb1efb98b317e39923a0d-V изображение_viber_2022-01-27_11-12-01-441 IMG-e4fcaa07e76f7b88432f0773cf63f663-V изображение_viber_2022-01-27_11-12-01-708  изображение_viber_2022-01-27_11-12-02-692 изображение_viber_2022-01-27_11-12-02-547

https://www.youtube.com/watch?v=idzDEDJ7xys Розмова з психологом

https://www.youtube.com/watch?v=DYB5J7_Hi1k Зустріч з асистентом вчителя